Bokningsvillkor

Våra priser gäller fr.o.m 2021-12-01 t.o.m 2022-11-30.
(Avser endast behöriga frisörer. Trainees priser justeras i och med deras utveckling).

Ovan information avser endast behöriga frisörer och inte våra trainees.

Enligt rekommendation av Läkemedelsverket utför vi inte kemiska behandlingar på barn under 16 år, med den anledningen kan vi komma att fråga om legitimation.

Bokningsvillkor

Innan och under ditt besök:
-Du som kund ansvarar över att boka rätt behandling för att uppnå dina önskemål. Vi rekommenderat dig att alltid läsa igenom vad de olika behandlingarna innebär i vår behandlingsmeny innan du bokar.
Skulle det vara så att du som kund bokat fel behandling så blir du informerad på plats av frisören och ni tillsammans får då konsulterar fram vad ni hinner göra på den bokade tiden. Ett ex. kan var att din önskade behandling kan behövas göras i fler steg och kan då blir mer kostsam med anledning att man kommer bli tvungen att boka fler tillfällen för att uppnå önskat resultat.  Har du frågor som rör just ditt hår och är osäker på vilken behandling du ska välja ber vi dig att ringa, mejla salongen eller boka en konsultation.

– Enligt rekommendation av Läkemedelsverket utför vi inte kemiska behandlingar på barn under 16 år, med den anledningen kan vi komma att fråga om legitimation.

– Alla kemiska behandlingar sker på kundens ansvar. Vi som frisörer tummar aldrig på kundens hårkvalitet och ser därför alltid till att använda så skonsamma preparat och produkter som möjligt.

– Som kund har du ansvar att informera din frisör om eventuella allergier, överkänslighet, användande av sprayblonde, egen brunn eller annan information som kan vara nödvändig för oss att veta. Detta för att vi ska kunna göra en sådan rättvis bedömning som möjligt om hårets kvalité och undvika eventuella kemiska reaktioner som kan skada ditt hår och hårbotten.

– När du kommer till din bokade tid har du som kund ansvarar över att håret är rent (inte nödvändigtvis nytvättat) och fritt från torrschampo, utväxtsprayer eller andra produkter. Detta för att det kan påverka håret vid färgbehandlingar och kan ge ett oönskat slutresultat.

– Helger från kl: 14.00 kommer priset bli högre. Priset på önskad behandling kan även variera mellan frisörerna. Mer om det kan du läsa under rubriken priser.

 

Efter din behandling:
För att bibehålla önskat resultat så ansvarar du som kund för att använda rekommenderade produkter och/eller följa den eftervård som krävs för att bevara resultatet en längre tid.  

Reklamation på tjänst ska göras inom två veckor efter ditt besök på plats, via telefon eller mejl.   

Utebliven tid:
-Vid no show eller avbokning mindre än 24h innan bokad tid debiteras 85% av ditt uteblivna besök.
– Vid No show för löshår där hår specialbeställts för dig kommer en kostnad på 300kr att debiteras för eventuella merkostnader för oss.

  • Tack för att du tagit del av våra bokningsvilkor.
  • Lyssna till eventuella råd för längre och hållbarare resultat.
  • Tveka inte på att kontakta oss vid frågor.